CADA CAP DE SETMANA ENS EMPORTEM UN LLIBRE A CASA PER LLEGIR-LO I DESPRÈS FER UNA FITXETA. PENSAU QUE PER FER-HO HEU DE TORBAR UN MOMENT QUE PUGUEU ESTAR NOMÉS AMB EL VOSTRE FILL, ÉS UN MOMENT NOMÉS PER ELL I S’HA DE GAUDIR, L’INFANT HA DE TENIR AQUEST MOMENT COM UN MOMENT ESPECIAL. A L’HORA DE FER LA FITXETA NO L’HEU DE FORÇAR A ESCRIURE, CLAR QUE HO HA DE FER TOT ELL/ELLA, PERÒ L’ESCRIPTURA HA DE SORGIR D’UNA MANERA NATURAL, CADA INFANT TÉ EL SEU RITME D’APRENENTATGE I DE MADURACIÓ, N’HI HA QUE ENCARA NO SABEN FER “LLETRES”, FAN GARGOTS, CERCLES, RALLES, PSEUDOLLETRES... I ÉS TOTALMENT VÀLID, L’IMPORTANT ÉS QUE ELLS TINGUIN LA INTENCIÓ D’ESCRIURE, PENSEU QUE NOMÉS TENEN 3-4 ANYS, NO ELS FORCEU, EL VOSTRE PAPER HA DE SER EL D’ACOMPANYAR-LOS EN EL PROCÉS, PER EXEMPLE, LI PODEU ESCRIURE EL TÍTOL DEL LLIBRE AMB MAJÚSCULA I QUE ELLS HO COPIÏN LLIUREMENT, LI PODEU DIR COSES COM: “-PER QUINA LLETRA COMENÇA? -ÉS LA T DE TOLO”, “MIRA LA TEVA LLETRA!!” O “AQUÍ HI SURT LA TEVA LLETRA?”, ÉS A DIR, FER UN POC DE JOC AMB EL QUE ESTAM ESCRIVINT.
AMB EL PROJECTE DELS COCODRILS, VAM HAVER DE FER UN FULL POSANT QUE MENGEN ELS COCODRILS PER PENJAR-HO A L’ESCOLA GROSSA, I PER AIXÒ CADA INFANT VA ESCRIURE UNA COSA DIFERENT, CADA UN AL SEU NIVELL COM PODEU VEURE A CONTINUACIÓ:
( INSECTES)
SI NO HA QUEDAT CLAR, PER FAVOR, ESCRIVIU ELS DUBTES PER AQUÍ O M'HO PODEU DIR PERSONALMENT SEMPRE QUE VOLGUEU.
0 comentarios:
Publicar un comentario